söndag, februari 7

Karaktär??? Går det att äta?!?

Både jag och Vincent har lagt ut de senaste månaderna, rejält, han med en tjusig kagge och jag med airbag fram och rejäl stötdämpare bak.. Karaktär är något som inte existerar, finns det nåt hemma så snaskar jag, gärna när man tittar på en långtråkig föreläsning. Sen ska ju ungarna har lördagsgodis, lördags familjemys framför TV:n. Det som inte går åt på lördagen tar man på söndagen och sen ska det bantas, ända tills det är lördag igen.. Funderade på det igår och kom fram till att om jag inte behöver köpa godis alls kan jag inte äta något heller. Så jag har utmanat barnen med godisfritt fram till påsk! Dom får 200:-/var och jag och Vincent kanske lättar några välbehövliga kilon (ja, typ 15 kg var.. så illa är det). Dom får endast dispens om dom är på kalas, men annars kommer vi inte att köpa något godis fram till påsk!! Sen måste jag komma igång med mina långpromenader igen, fuskar grymt mycket när det är kallt.. Så nu är det dax för nya tag mot 15 kg lättare!

Idag medan Elias var på barnkalas i bowlinghallen var vi andra och fikade hos mormor som fyller 75 idag, det blev oxå lite handling. Imorgon ska jag jobba en halvdag, för första gången på jätte länge, ska bli så kul! Så idag fick Vincent hjälpa mig att lyfta av garagedörrarna så vi kunde köra ut min bil.. ja, så mycket is har samlats utanför. Nu får bilen stå ute till isen försvinner, har känt mig lagom instängd här den senaste månaden. Önskar att jag haft en bandvagn istället..

1 kommentar:

Helena sa...

Haha... Fredrik har faktiskt varit inne på att han skulle vilja ha en bandvagn.... Lite överkurs tycker ju jag men en skoter hade varit kul just nu=)
Det verkar flyta på bra för dig på skolan. Visst är det ganska kul när man kommer in i läsandet?
Vikten är -som du vet- ett ständigt dilemma här med. Du är ett under av karaktär jämfört med mig!
Godisstopp för ungarna vore nog inte fel.....
Kram Helena