onsdag, februari 3

Snö, snö och snö, så långt ögat når

Usch vad det har snöat det sista dygnet.. det har varit uppehåll till och från, nån timme, men så börjar det igen. Har skottat snö med en snöskyffel i 45 min och fått hemskans ont i ryggen, nu drömmer jag om en sån där STOOR spade (vad dom nu kallas) som man skjuter framför sig, det blir till att inhandla en sån till helgen.
Skulle haft sotning idag, men sotaren kom, sågs, segrade inte och åkte.. Här får man gå genom hela huset och ut på taket genom en lucka på vinden, han kände inte riktigt för det idag, så han skickar sin kollega istället, som kommer om 2 veckor.. hahah undrar om snön hunnit smälta tills dess..

Igår var jag med Edyta på en liten loppis runda, det blev inga större fynd, men dock en hoppfällbar extra säng (bra när ungarna ska ha kompisar på övernattning) några tröjor till Elias (som slarvar bort ca 1 tröja i veckan) och en liten lampa till ena fönstret i matsalen. Vi har bestämt att det blir fler rundor framöver! Jag har fortfarande många grejer kvar jag vill hitta på loppis, bl a lampor i gammal stil, byrå och skåp.

Inga kommentarer: