tisdag, augusti 12

Flygvärdinnedieten & kattungar...

I våras hängde jag en del på Tradera för att hitta fina märkes jeans, hittade 2 par jättesnygga oanvända Diesel i ganska mörk blå, jag får på mig dom, men dom sitter åt som ett korvskin och man får en fin ring som hänger över linningen.. och nu börjar de ju faktiskt dra ihop sig till höst (snyft) och de börjar bli dax att plocka fram långbyxorna igen. Jag vill ju kunna använda mina nya jeans så jag måste göra nåt åt problemet. Idag kom ett nytt nummer av Amelia där de stor om flygvärdinne dieten, 4 dagar på vatten och tomat (!) och minus 4 kg, och jo, dom flesta går väl upp allt igen, men varför inte prova, för att komma igång. Så nästa gång jag handlar ska jag införskaffa de jag behöver och göra ett försök!

Önska mig lycka till! :D

Som anställd i Trollhättans stad kan man ansöka om att få vara med i personal rabatten, hade glömt att jag anökt, men idag kom kortet hem med en lista på alla ställen man har rabatt i, de var en lååång rad, bl a 100:- rabatt på en klippning, 10 - 15% rabatt på tex Målarboden, Expert, optiker, cyklar. Kuligt!



Fy vilka hemska människor de finns, barnen hitta en dumpad kattfamilj i skogen, en mamma och 3 ungar, 1 unge lyckades jag bli av med till en granne, men nu har jag alltså dessa 3 små liven kvar, magra och utsvultna.. Hoppas kunna lämna in dem på Kattslussen så fort som möjligt, men de verkar vara tidigast torsdag, så dom får stanna här tills jag hittar ett hem åt dem. Så för er som vill förbarma sig över en av dessa ljuvliga varelser, hör av er!

1 kommentar:

Helena sa...

Det borde vara skottpengar på folk som beter sig så mot djur.... :(
Vad säger barnen om att lämna dem sen när ni haft dem hemma?