onsdag, februari 25

SAAB

Trollhättan måste vara en av Sveriges Saab tätaste stad, men den hade kunnat vara ännu tätare. Saab har missat en massa tycker jag, ta tex kommunen, dom har röda fina leasing bilar, från Opel... Nåt som slog mig i sommras när jag var framme vid Saabs huvudport och vände var att där stod en lång rad Securitas bilar utanför, vita Golfar... De låter verkligen som Saab vill ge budskapet "vi är för snåla och gnidna för att ge vårat vaktbolag ett bra pris på leasingbilar av vårt eget märke". De såg töntigt ut med den raddan Golfar.. De finns säkert fler ställe där man skulle kunna sälja in Saab som leasingbilar, man kan väl oxå jobba vidare på närliggande kommuner, man kanske inte kan gå med en rasande vinst, men får man ut leasingbilar till hela kommunen så borde de väl dra in nån krona??

Idag har jag varit på banken och fått förklarat för mig hur de funkar med alla räntor hit och dit, vi har rörlig ränta och kommer f r o m 28/2 få den nya räntan, vilket gör att vi "sparar" 4400:-/månad!! Så himla nice i dessa kristider!

Har oxå inhandlat en ny väska till mig själv, den andra har jag dragit med länge och jag har nog egentligen aldrig tyckte om den.. för stor och ful helt enkelt, nu hitta jag en i precis lagom storlek i svart skinnimitation, första gången jag har en väska som inte är av nåt slags tyg. De blev oxå en storhandligMaxi och införskaffandes av rullgardiner till vårt allrum!

Inga kommentarer: