torsdag, september 4

Lever på fil och cornflakes..

När jag och Vincent flyttade ihop köpte vi en hel del nya möbler, de enda vi har kvar av de är en stor tung vardagsrumsmatta, men när vi fick barnen la vi in den i förrådet (ville inte ha en massa barnspill på den), men för 2 veckor sen drygt tog jag fram den för att rengöra den (den fullkomligt stank av mögel efter 5 år i förrådet), fick lägga den på gräset, spola med slangen och så strödde jag över tvättmedel och skurade med sopborsten och så samma procedur på andra sidan. Men mögellukten satt kvar, beklagade mig på jobbet och en kollega sa att man kunde kladda in den i fil och låta den ligga 1 dygn, de goda bakterierna skulle äta upp möglet. Vid de laget hade mattan hängt ute i nån vecka i ur och skur och när jag tog ner den för att söla fil på den var mögellukten borta, så jag fick 7 L fil över.. Nu har jag ätit fil i 3 dagar och de är fortfarande 2.5 liter kvar, men jag behövde nog de, har gått upp en massa på senaste tidens jätte frossande, jag är helt hopplös...


1 kommentar:

Helena sa...

Hmmmm...... Fil? Det har jag aldrig hört! Har en gammal ryamatta på glasverandan som fick hamna därut på grund av suspekt källarlukt... Det luktar inte surt om mattan sen då? För det är ju lite trist!