måndag, mars 9

Är de våren som kommit?

Nu är de vårkänslor i luften! Här växer de massor med snödroppar, blir spännande att de vad som mer kan titta upp frampå.

Har kommit till insikt över att jag behöver ta mig i kragen vad gäller min jobbsituation, har nu jobbat som personlig assistent i över 7 år och har varit less på de dom senaste 6.5 åren, hehe, då, riktigt så illa är de inte, men jag trivs inte alls, de är ensamt och knäckande. Tycker heller inte om pressen för Arbetsförmedlingen att man ska vara så aktiv och söka jobb som inte finns för att kunna ha kvar sin a-kassa så man kan överleva.. , nu får de kanske vara nog.. imorse satt jag och surfa på Högskolans hemsida och hitta en utbildning jag faktiskt vill göra, webmaster. De är nog något som skulle passa mig bra, nu gäller de bara att ta reda på hur jag ligger till med behörighet, har surfat på de oxå, men de är så krångligt skrivet så man blir inte ett dugg klokare. Imorgon ska jag ta kontakt med Komvux och se om jag kan få de hela utrett.

1 kommentar:

Helena sa...

Det ÄR himla kul att plugga!! Hoppas du slipper komplettera upp... Och GIVETVIS är det våren som har kommit!!!
Kram