fredag, mars 27

Snökaos

Lite chockartat när man vakna i morse och de var snöstorm ute.. När jag åkte hem från jobbet var de 2 spår att köra i och när jag var nästan hemma låg de en stor buss i diket, och bärgaren stod mitt i vägen och spärra. Jag parkerade och gick ut för att fråga hur lång tid de skulle ta och när jag rundar bussen klampar jag rakt in i en TV intervju med TV4(!) och bärgar killen. Så kanske man dyker upp i TV 4 Väst ikväll :) Tyvärr kan jag inte själv se själv, med TV box får man se TV 4 Stockholm. Bärgaren var för stor för att åka runt bussen, så han fick åka runt via Åsaka på drygt 15 km för att komma på rätt sida om bussen, men jag kunde slinka förbi när han hade åkt. En timme senare skulle jag åka in till stan och då höll dom fortfarande på att bärga bussen, så då var de min tur att ta omvägen via Åsaka, snön kan ställa till med mycket oreda..

Imorgon ska jag jobba min sista dag i Grästorp och de är med en suck av lättnad, de har varit väldigt krävande och jag har fått allt mindre tålamod. Få se hur de blir med mitt andra jobb nu när man läser i tidningen att Bemanningen ska lägga ner i höst.. :( Kris överallt, men de lär väl vända nån gång!

Inga kommentarer: